عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفAl-Sheeb B.A.
المؤلفHamouda A.M.
المؤلفAbdella G.M.
تاريخ الإتاحة2020-04-09T12:27:28Z
تاريخ النشر2019
اسم المنشورJournal of Applied Research in Higher Education
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب20507003
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1108/JARHE-10-2017-0120
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/13992
الملخصThe retention and success of engineering undergraduates are increasing concern for higher-education institutions. The study of success determinants are initial steps in any remedial initiative targeted to enhance student success and prevent any immature withdrawals. This study provides a comprehensive approach toward the prediction of student academic performance through the lens of the knowledge, attitudes and behavioral skills (KAB) model. The purpose of this paper is to aim to improve the modeling accuracy of students’ performance by introducing two methodologies based on variable selection and dimensionality reduction.
اللغةen
الناشرEmerald Group Publishing Ltd.
الموضوعAcademic achievement
Engineering students
Prediction
Retention
العنوانModeling of student academic achievement in engineering education using cognitive and non-cognitive factors
النوعArticle
الصفحات178-198
رقم العدد2
رقم المجلد11
dc.accessType Open Access


الملفات في هذه التسجيلة

Thumbnail

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة