عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفAbdelrahim Y.A.A.
تاريخ الإتاحة2020-04-09T12:27:28Z
تاريخ النشر2019
اسم المنشورVisual Communication Quarterly
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب15551393
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1080/15551393.2019.1586546
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/13999
الملخصDabiq and Rumiyah are two professional online magazines that the Islamic State in Iraq and Sham (ISIS) established between June 2014 and September 2017 to support its broadcasting media. This study examines the visual discourse strategies used in Dabiq and Rumiyah and the association between the discourse types and the visual resources in the two magazines. The study finds that Dabiq and Rumiyah communicate ISIS's messages through five common visual strategies: legitimation, false dilemma, obligation, derogation, and persuasion. Distinctively, Dabiq augmented ISIS discourse, while Rumiyah strove to reassure ISIS's imagined community of ISIS victories. The study concludes that while the discourse of both magazines is mostly descriptive, Rumiyah evoked instructional discourse to educate readers on lone-wolf terror techniques.
اللغةen
الناشرRoutledge
العنوانVisual Analysis of ISIS Discourse Strategies and Types in Dabiq and Rumiyah Online Magazines
النوعArticle
الصفحات63-78
رقم العدد2
رقم المجلد26


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة