• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 4: Sustainability, Renovation, and Monitoring of Civil Infrastructure
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 4: Sustainability, Renovation, and Monitoring of Civil Infrastructure
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Climate Change and the Structural Resilience of the Doha Metro

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CIC2020_ Artcile113.pdf (2.797Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Nikolis, Georgios
    Chronopoulos, Petros
    Griguta, Marin
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In recent years, the Doha Metro has been the spearhead of Qatar's effort to expand and upgrade its transportation infrastructure. In its current phase it will comprise three lines of an approximate overall length of 76 km and 37 stations. It is self-explanatory that such a significant infrastructure project should be a resilient one. The requirement for a 120 years design life for its permanent civil works structures implies that they should be resilient not only against the current environmental conditions, but also against future conditions due to the ongoing climate change. Resilient means that they will be able to serve their purpose under foreseen climatic changes during their design life. It is expected that climate change will increase the occurrence and intensity of weather events, especially in the Middle East and North Africa region. As per the AR5 assessment report of the Intergovernmental Panel on Climate Change "Climate change will have profound impacts on a broad spectrum of infrastructure systems..." transport being one of them. Furthermore, since transportation is interconnected with the economic and social welfare of an area, it is evident that the metro is a critical infrastructure system of Doha. In this paper, the climate change related main hazards on the Doha Metro permanent assets are presented along with the mitigation measures that have been adopted through provisions in the structural design and the materials used. Furthermore, suggestions for future contingency measures are made.
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.cic.qa
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/cic.2020.0120
    http://hdl.handle.net/10576/14706
    المجموعات
    • Theme 4: Sustainability, Renovation, and Monitoring of Civil Infrastructure [‎36‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video