• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Reflective journal writing and classroom performance: Improvement and correlation among pre-service mathematics and science teachers

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Reflective Journal Writing and Classroom Performance Improvement and Correlation among PreService Mathematics and Science Teachers.pdf (485.7Kb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Barham, Areej Isam
    Miqdadi, Ruba
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study investigated improvements in reflective journal writing and classroom performance among pre-service mathematics and science teachers as well as the correlation between reflective journal writing and classroom performance. The study was conducted during a clinical experience where pre-service mathematics and science teachers were placed in 10-week field-based learning experiences during their final semester of the Bachelor of Education degree in Primary Education. Study participants included 30 pre-service mathematics and science primary school teachers, and the study was conducted during the two academic semesters of spring 2017 and fall 2017. A quantitative research approach was followed, and descriptive statistics were determined using Statistical Packages for Social Sciences (SPSS). Data were gathered using two research instruments: the Clinical Experience Evaluation (CEE) survey and a weekly reflective journal. The results of the study revealed that within the 10-week study period, participants improved, with statistically significant differences (p< 0.05), in most dimensions of reflective writing (reflectivity, thoroughness, variety, growth), with the exception of the professionalism dimension. Participants also improved, with statistically significant differences (p < 0.05), in all domains related to classroom performance, except for the assessment domain. Furthermore, throughout the clinical experience, participants showed improvement in the reflective journal dimensions. Finally, we observed that the variety dimension of reflective journal writing contributed statistically to the development of classroom performance.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.26803/ijlter.18.11.21
    http://hdl.handle.net/10576/15340
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎150‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video