عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفRogers, John
تاريخ الإتاحة2020-08-20T08:06:23Z
تاريخ النشر2017
اسم المنشورApplied Linguistics
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب1426001
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1093/applin/amw052
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/15724
الملخصThis commentary discusses some theoretical and methodological issues related to research on the spacing effect in second language acquisition research (SLA). There has been a growing interest in SLA in how the temporal distribution of input might impact language development. SLA research in this area has frequently drawn upon the rich field of cognitive psychology as a motivation for research and a context for the discussion of results. However, there are a number of nonconformities between these two fields, including how key constructs have been operationalized and measured. A better understanding of these conceptual divergences will allow SLA to advance with more systematic and robust research into the impact of input spacing on second language development. 2017 Oxford University Press.
اللغةen
الناشرOxford University Press
الموضوعRetrieval Practice
Testing Effect
Category Learning
العنوانThe Spacing Effect and its Relevance to Second Language Acquisition
النوعArticle Review
الصفحات906-911
رقم العدد6
رقم المجلد38
dc.accessType Abstract Only


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة