عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفLiginlal, Divakaran
المؤلفAHMAD, RIZWAN
المؤلفMeeds, Robert
المؤلفGopinath, Preetha
تاريخ الإتاحة2020-11-02T08:32:04Z
تاريخ النشر2017
اسم المنشورJournal of Global Information Technology Management
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب1097198X
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1080/1097198X.2017.1321354
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/16853
الملخصThis study examines the use of metaphors in Arabic language e-commerce websites and shows that metaphorical language plays an important role in enhancing the effectiveness of websites and e-commerce businesses in general. Arabic text was extracted from 3,065 websites across 22 Arab countries and 10 types of e-commerce domains. More than 14,000metaphorswere annotated in a sample of 1,208 rhetorical clusters (cohesive text units). Metaphor usage was highest in fashion, restaurant, and retail websites, and lowest in e-banking, airline, and tourism websites. Colloquial figurative language was rare-suggesting e-commerce businesses could do more linguistically to localize their websites.
راعي المشروعfrom the Qatar National Research Fund (a member of the Qatar Foundation). The statements made herein are solely the responsibility of the authors.
اللغةen
الناشرTaylor and Francis Inc.
الموضوعCorpus
Culture
Global e-commerce
Linguistics
Localization
Metaphor
العنوانMetaphorical expressions in E-commerce: A study of arabic language websites
النوعArticle
الصفحات75-90
رقم العدد2
رقم المجلد20


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة