• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • مجلة تجسير
  • 2021 - Volume 3 - Issue 2
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • مجلة تجسير
  • 2021 - Volume 3 - Issue 2
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Soft Power and the 2022 World Cup in Qatar: Learning from Experiences of Past Mega-Sporting Event Hosts

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Soft Power and the 2022 World Cup in Qatar Learning from Experiences of Past Mega-Sporting Event Hosts.pdf (655.1Kb)
    التاريخ
    2021-12
    المؤلف
    Haghirian, Mehran
    Robles-Gil, Paulino
    هجيران, مهران
    روبلس-جل, باولينو
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The experiences of past hosts to mega sporting events like the Olympics, or FIFA World Cup games show that there are numerous ways in which countries can be both empowered or disempowered through their pursuit of soft power. Through a selective literature review, this paper uses the relevant soft power experiences of six countries who have hosted either the World Cup or Olympic Games from 2008. The cases include China (Beijing 2008 Olympics), South Africa (2010 World Cup), United Kingdom (London 2012 Olympics), Brazil (2014 World Cup and Rio de Janeiro 2016 Olympics), Russia (Sochi 2014 Winter Olympics, and 2018 World Cup), and Japan (Tokyo 2020 Olympics). The paper then considers Qatar’s 2022 World Cup with an angle on applying and adapting the experiences of past hosts to understand the soft empowerment or disempowerment that Qatar will likely face as a result of hosting the games. The numerous international concerns over the situation with migrant workers in Qatar, and the Islamic and cultural norms that are alien to Western audiences, will continue to challenge Qatar’s image management and branding measures. Nevertheless, the commitment to holding the most eco-friendly event, continuous presence on international soccer fields through sponsorships, ownerships, and winning championships, in addition to actively seeking to enhance and alleviate the status of the country on the global stage will help Doha in its soft empowerment endeavors in the period before and during the event. Its pledge and dedication to keeping a long-lasting legacy after December 2022 will also help the State in the post-event phase of soft empowerment.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/tis.2021.0074
    http://hdl.handle.net/10576/25613
    المجموعات
    • 2021 - Volume 3 - Issue 2 [‎8‎ items ]
    • أبحاث كأس العالم 2022 [‎164‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video