Show simple item record

Authorالزويري, محجوب
Authorالظاهري, فاطمة
Available date2022-09-11T08:53:33Z
Publication Date2020
ISSN8753-2617
URIhttps://studies.aljazeera.net/ar/magazines/book-1305
URIhttp://hdl.handle.net/10576/33808
URIhttps://online.flippingbook.com/view/267506/132/
Abstractتركـز الدراسـةعلى المقارنـة بيـن محـددات الهويـة الوطنيـة في مناهـج الدراسـات الاجتماعيـة للمرحلـة الابتدائيـة بدولـة قطـر، وقـد تكوّنـت عينـة البحـث مـن مناهـج الدراسـات الاجتماعيـة للصـف الأول حتـى السـادس الابتدائـي للفصـل الدراسـي الأول للعاميـن الدراسـيين 2018-2017 و2019-2018. وتفتـرض الدراسـة أن تحـدي الحصـار تـرك بصمتـه في المناهـج الدراسـية التـي لـم تكـن منفصلـة عمّـا كان يجـري في المجتمـع القطـري مـن تغيـرات مرتبطـة بالحصـار وتفاعلاتـه الاجتماعيـة والاقتصادية والسياسـية.
Languagear
Subjectقطر
الحصار
الهوية الوطنية
مناهج الدراسات الوطنية
المناهج المدرسية
التعليم
Titleمناهج الدراسات الاجتماعية وقضايا الهوية الوطنية : في قطر بعد حصار عام 2017
Alternative TitleSocial Studies Curriculum and National Identity in Qatar after the 2017 Blockade
TypeArticle
Pagination131-157
Volume Number7
Alternative AbstractThis study is a comparison of the determinants of national identity in Qatar in social studies textbooks in the primary stage during the period preceding and following the blockade. The study sample consists of social studies books for the first semester of grades 1 to 6 for the academic years 20172018- and The study argues that the blockade has left its mark on school .-20182019 .curriculum as well as Qatari society, economy and politics
AuthorZweiri, Mahjoob
AuthorAl-Dhaheri, Fatma
SubjectQatar
Blockade
National Identity
Social Studies
School Curriculum
Education
dc.accessType Abstract Only


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record