عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفAmara, Mahfoud
المؤلفHamidou, Kamal
تاريخ الإتاحة2022-11-15T05:23:54Z
تاريخ النشر2021-07-10
اسم المنشورCommunication and Sport
المعرّفhttp://dx.doi.org/10.1515/9783110660883-028
الاقتباسAmara, Mahfoud and Hamidou, Kamal. "28 Sport communication and the politics of identity in the MENA region". Communication and Sport, edited by Michael Butterworth, Berlin, Boston: De Gruyter Mouton, 2021, pp. 515-526. https://doi.org/10.1515/9783110660883-028
الترقيم الدولي الموحد للكتاب 9783110660883
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/36385
الملخصThis chapter examines the sporting context in the MENA region, and the role of media coverage in mobilizing narratives around sport performance, in the construction of collective imagination framed around national unity, and as a tool of political legitimization. Furthermore, the chapter focuses on recent trends in the MENA region, and particularly in the Arabian Gulf states, in investing in sport TV broadcasting as a means for nation and city-state branding. Last and not least, the chapter highlights the role of social media as an emerging and alternative space to challenge state’s ownership (and control) of communication around sport.
اللغةen
الناشرDe Gruyter Mouton
الموضوعSport
Media
Communication
Nation-State
Middle East and North Africa
العنوان28 Sport communication and the politics of identity in the MENA region
النوعBook chapter
الصفحات515-526
dc.accessType Abstract Only


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة