• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Differences between Indian Exporters and Non-Exporters of Engineering Consultancy Services

    Thumbnail
    التاريخ
    2011
    المؤلف
    Chakravarty, Anomitra
    Kumar, S. N.V.Siva
    Faisal, Mohd Nishat
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Export of engineering consultancy services represents a small but growing portion of India's services exports. This paper seeks to understand major impediments that must be overcome to encourage more Indian professional services firms to enter foreign markets. It develops research propositions that may differentiate between exporters and non-exporters and empirically examines them through a survey of 167 Indian engineering consulting firms. Export motivations among exporters and different external support systems to help firms market their services in the international arena are also examined. Two-thirds of the firms surveyed were not exporting. It is found that exporting firms invest greater time and resources to develop international business relations with an eye on future business potential. Senior managers of exporting firms provide unique network connections through their personal / social contacts enabling the firm to exploit foreign business opportunities. Exporting firms are on an average larger, i.e. employ more number of professionals. It is also found that senior managers of exporting firms are positively inclined towards international activity and perceive lower barriers to exporting as compared to their nonexporting counterparts. Findings enhance knowledge about the key differences between exporters and non-exporters of knowledge intensive professional services like engineering consultancy.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/0015732515110403
    http://hdl.handle.net/10576/42238
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video