Show simple item record

Authorبن حمد بن محمد العميري, عبد العزيز
Available date2023-06-25T11:32:37Z
Publication Date2023-05
Publication Nameمجلة العلوم التربوية
Identifierhttps://doi.org/10.29117/jes.2023.0110
Citationالعميري عبد العزيز بن حمد بن محمد. 2023. "آراء المتدربين في التدريب عن بعد في المعهد التخصصي للتدريب المهني للمعلمين في سلطنة عمان في ظل جائحة كوفيد-19". مجلة العلوم التربوية 21 (21).
ISSN6711-2706
URIhttp://hdl.handle.net/10576/44805
Abstractهدفت الدراسة إلى معرفة آراء المتدربين في التدريب عن بعد في المعهد التخصصي للتدريب المهني للمعلمين في سلطنة عمان في ظل جائحة كوفيد-19، وللتعرف على التحديات التي تواجه التدريب عن بعد من وجهة نظر المتدربين. اعتمدت الدراسة على المنهج الوصفي، واستخدمت الاستبانة أداةً لجمع البيانات، وتكونت عينتها من (686) متدربًا ومتدربة. توصلت الدراسة إلى أن مستوى التدريب عن بعد في المعهد التخصصي للتدريب المهني للمعلمين مرتفع من وجهة نظر المتدربين، كما كشفت النتائج أن الجوانب الإيجابية للتدريب عن بعد تكمن في: المرونة في حضور التدريب، واكتساب المهارة في توظيف التقانة، ومهارة التعلم الذاتي، وأشارت النتائج إلى مجموعة من التحديات واجهت بعض المتدربين، تمثلت في: ضعف شبكة الإنترنت، وطول اليوم التدريبي، وضعف المهارة في استخدام برنامج مايكروسوفت تيمز (Microsoft Teams).
Languagear
PublisherQatar University Press
Subjectالتدريب عن بعد
المعهد التخصصي للتدريب المهني للمعلمين
جائحة كوفيد-19
Titleآراء المتدربين في التدريب عن بعد في المعهد التخصصي للتدريب المهني للمعلمين في سلطنة عمان في ظل جائحة كوفيد-19
Alternative TitleTrainees’ Perception towards Online Training at The Specialized Institute for Professional Training of Teachers in Light of the COVID-19 Pandemic in the Sultanate of Oman
TypeArticle
Pagination231-258
Issue Number21
Volume Number21
Alternative AbstractThe aim of this study is to know trainees’ perception towards online training at The Specialized Institute for Professional Training of Teachers in the Sultanate of Oman in light of the COVID-19 pandemic. It also aims at identifying the challenges facing online training. To address these issues, a descriptive study of (686) male and female trainees was undertaken. During the study, data was collected using a questionnaire. The study found that the level of online training at the Specialized Institute for Professional Training of Teacher was high from the trainees’ perception. In addition, the study revealed that the positive aspects of online training include flexibility of attending training, acquiring skill in employing technology, and self-learning. The trainees pointed out a set of challenges, which they encountered during the distance training. These include slow internet connection, length of the training day and insufficient skills in using Microsoft Teams program.
ESSN672X-2706
AuthorHamed Mohammed AL-Omairi, Abdulaziz
SubjectOnline training
The Specialized Institute for Professional Training of Teachers
COVID-19 Pandemic
dc.accessType Open Access


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record