Show simple item record

AuthorAlmulla-Abdulla, Faisal
AuthorAl-Khuder, Eman
Available date2016-05-19T08:09:40Z
Publication Date2007
Publication NameJournal of Educational Sciences (JES)
CitationJournal of Educational Sciences (JES), 2007, Vol. 12, No.12, Pages 375-398
ISSN99921-52-96-6
URIhttp://hdl.handle.net/10576/4557
AbstractThe purposes of this study were to measure the effectiveness of teacher behavior in managing academic learning time in secondary physical education classes in The Kingdom of Bahrain, and to examine the relationships between teacher behavior and student (ALT-PE). Twelve physical education teachers were observed four times. Data were collected using two instrument (ALT-PE) & (ASUOI)). The study indicated the following findings: Students in secondary physical education classes spent 28% of the lesson time in (ALT). The highest percentage of teaches behavior was in the category of management accounting for 29.89% of all intervals. Significant relationships were found between teacher behavior and student (ALT). In the light of the results, it were concluded that teachers should decrease management behaviors and increased student AL T in physical education classes. Future studies should be completed examining the relationships between teacher and student behaviors.
Languageen
PublisherQatar University
SubjectTeacher effectiveness
Physical education and training
Physical education and training -- Study and teaching (Secondary)
Bahrain
TitleThe Effectiveness of Teacher Behavior in Managing Academic Learning Time in Secondary Physical Education Classes in The Kingdom of Bahrain
Alternative Titleفاعلية سلوك المعلم في إدارة الوقت الأكاديمي لدرس التربية البدنية بالمرحلة البدنية بمملكة البحرين
TypeArticle
Pagination375-398
Issue Number12
Volume Number12
Alternative Abstractهدفت هذه الدراسة إلى قياس فاعلية سلوك المعلم في إدارة الوقت الأكاديمي لدرس التربية البدنية بالمرحلة الثانوية في مملكة البحرين، بالإضافة إلى التعرف على العلاقة بين سلوك المعلم و الزمن الأكاديمي لتعلم التلاميذ، و اشتملت عينة الدراسة على (12) معلما و معلمة، تم ملاحظة كلا منهم أربع مرات، و قد تم استخدام أداتين لقياس و تحليل سلوك المعلم و الزمن الأكاديمي لتعلم التلاميذ، ومن أبرز النتائج التي توصلت إليها الدراسة ما يلي: - أن التلاميذ في حصص لتربية الرياضية بالمرحلة الثانوية يستغرقون ما نسبته 28% فقط من زمن ادرس في الزن الأكاديمي للتعلم. - أن سلوك المعلم التنظيمي جاء بالمرتبة الأولى(29,89%) كأحد السلوكيات التي يستغل فيها الزمن الأكاديمي لتعلم التلاميذ. - توجد علاقة ذات دلالة إحصائية بين سلوك المعلم و الزمن الأكاديمي لتعلم التلاميذ. في ضوء نتائج هذه الدراسة أوصى الباحثان بضرورة تقليل الزمن المستغرق في سلوك المعلم التنظيمي، و زيادة الزمن الأكاديمي لتعلم التلاميذ في حصص التربية الرياضية، كما يوصي الباحثان بإجراء دراسات مماثلة حول العلاقة بين سلوك المعلم و سلك المتعلم.
Authorعبد الله، فيصل حميد الملا
Authorالخضر، إيمان أحمد
dc.accessType Open Access


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record