• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • التربية البدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • التربية البدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Tracking the commute home from school utilizing GPS and heart rate monitoring: Establishing the contribution to free-living physical activity

    Thumbnail
    التاريخ
    2015-02-01
    المؤلف
    Collins, Peter
    Al-Nakeeb, Yahya
    Lyons, Mark
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: Active school commuting is widely regarded as a key opportunity for youth to participate in physical activity (PA). However, the accurate measurement of the commute home from school and its contribution to total free-living moderateto- vigorous PA (MVPA) is relatively unexplored. Methods: Seventy-five adolescents (38 males, 37 females) wore an integrated GPS and heart rate device during after-school hours for 4 consecutive weekdays. Results: Active commuters were significantly more active (11.72 minutes MVPA) than passive commuters (3.5 minutes MVPA) during their commute home from school (P = .001). The commute home of walkers and cyclists on average contributed 35% of their total free-living PA. However, there was no significant difference in the overall free-living PA levels of passive and active commuters (P > .05). A total 92.7% of the youth living within 1.5 miles of the school actively commuted, compared with 16.7% of the youth who lived further away. Socioeconomic differences in commuting patterns were also evident. Conclusions: The findings highlighted the significant proportion of total free-living PA that was attributed to active commuting home from school. The study demonstrates the usefulness of utilizing GPS and heart rate data to accurately track young people's after-school PA. Demographic influences and implications for future research are discussed.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=84926355790&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1123/jpah.2013-0048
    http://hdl.handle.net/10576/46453
    المجموعات
    • التربية البدنية [‎137‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video