Show simple item record

Authorعشيبه, أماني مبروك إبراهيم
Available date2023-12-25T11:02:19Z
Publication Date2024
Publication NameThe Sixth Youth Research Forum 2024
Citationعشيبه, أماني مبروك إبراهيم,"تاثير التدريب باستخدام تكنولوجيا الواقع الافتراضي علي تنميه بعض المعارف الكيميائية وزياده الانخراط في العملية التعليمية لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم",The Sixth Youth Research Forum 2024,2023,Qatar University Young Scientists Center - Qatar University
URIhttp://hdl.handle.net/10576/50616
Abstractهدف البحث الحالي الى الكشف عن تاثير التدريب باستخدام تكنولوجيا الواقع الافتراضي علي تنميه بعض المعارف الكيميائيه وزياده الانخراط في العمليه التعليميه لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم استخدام البحث منهج البحث التجريبي من خلال أحد النماذج التي تبنتها الباحثه وهو نموذج محمد عطيه خميس ٢٠١٥ للتصميم التعليمي وتكون المجتمع البحث من ۲۰ طفل من الأطفال ذوي صعوبات التعلم بجامعه المنوفيه تم اختيارهم بطريقه قصديه، ثم اجراء التجربه الأساسية للبحث على العينه وتطبيق أدوات البحث وهي تطبيق الواقع الإفتراضي، إختبار التحصيل المعرفي، ومقياس للإنخراط في العمليه التعليميه.
Languagear
PublisherQatar University Young Scientists Center - Qatar University
Subjectتطبيقات الواقع الافتراضي
الانخراط في التعلم
المعارف الكيميائيه
الأطفال ذوي صعوبات التعلم
Titleتأثير التدريب باستخدام تكنولوجيا الواقع الافتراضي علي تنميه بعض المعارف الكيميائية وزياده الانخراط في العملية التعليمية لدي الأطفال ذوي صعوبات التعلم
TypeConference Paper
Alternative AbstractThe Aim of the current research is to reveal “The effect of training using virtual reality technology on developing some chemical knowledge and increasing Engagement in the Educational process among children with learning difficulties.” The research used an experimental research approach through one of the models adopted by the researcher, which is the Muhammad Attia Khamis model 2015 for educational design and is The research population consisted of 20 children with learning difficulties at Menoufia University who were selected intentionally. Then, the basic experiment for the research was conducted on the sample and the application of the research tools, namely a virtual reality application, a cognitive achievement test, and a scale of Engagement in the educational process
SubjectVirtual reality applications
Engagement in learning
chemical knowledge
Children with learning difficulties
dc.accessType Open Access


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record