عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفDandashi, Amal
المؤلفAlja'am, Jihad M.
المؤلفSaleh, Moutaz
تاريخ الإتاحة2024-03-20T01:55:07Z
تاريخ النشر2013
اسم المنشورIEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب21659559
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1109/EduCon.2013.6530153
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/53257
الملخصChildren with Down syndrome and other developmental disabilities are often faced with intellectual disorders ranging from mild to severe. This study proposes a multimedia-based learning model which combines Mayer's Cognitive Multimedia Learning Model with Skinner's Operant Conditioning, and involves implementing phonological awareness in the learning process. This is implemented with the use of animated multimedia tutorials and exercises allow children with Down syndrome and other disabilities an improved learning opportunity. This system is tested on a group of 100 disabled children and results have indicated increased levels of motivation and high relative performance scores.
اللغةen
الناشرIEEE
الموضوعaccessibility
Down syndrome
intellectual disability
learning model
multimedia tutorials
العنوانA combined Cognitive Multimedia Model for children with intellectual disabilities
النوعConference Paper
الصفحات507-512
dc.accessType Abstract Only


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة