• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The role of digital transformation in boosting CSR-driven green innovation among Yemeni manufacturing SMEs

    Thumbnail
    عرض / فتح
    s43621-024-00506-w.pdf (790.4Kb)
    التاريخ
    2024-09-27
    المؤلف
    Al-Swidi, Abdullah Kaid
    Al-Hakimi, Mohammed A.
    Al Koliby, Ibraheem Saleh
    Hasan, Murad Baqis
    Abdul-Talib, Asmat Nizam
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study aims to examine the impact of corporate social responsibility (CSR) and digital transformation (DT) on green innovation (GI) among manufacturing SMEs in Yemen, in addition to exploring the moderating role of DT in the relationship between CSR and GI. To this end, data collected from 224 SME managers/owners in Yemen were analyzed using structural equation modeling (SEM-PLS) via SmartPLS. The results indicate that CSR significantly enhances GI among manufacturing SMEs. Furthermore, DT not only has a direct positive effect on GI but also moderates the relationship between CSR and GI, amplifying the impact of CSR practices. This suggests that DT acts as a catalyst, strengthening the effects of CSR on GI. These results are expected to enlighten managers of manufacturing SMEs in least-developed countries on the importance of integrating CSR with DT strategies to improve GI capabilities. Therefore, policymakers should support this integration to foster sustainable development and enhance SMEs’ performance. Overall, our findings contribute to the literature by combining CSR and DT within a framework that elucidates their interaction and impact on GI. It provides new insights into how DT can enhance CSR-driven GI in less developing countries.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85205681619&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s43621-024-00506-w
    http://hdl.handle.net/10576/63313
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video