• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الكندي لبحوث الحوسبة
  • الابحاث المتعددة التخصصات والتصاميم االذكية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز الكندي لبحوث الحوسبة
  • الابحاث المتعددة التخصصات والتصاميم االذكية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Prediction and Feedback Assisted Evolutionary Algorithms for Scheduling Urban Traffic Signals

    عرض / فتح
    Prediction_and_Feedback_Assisted_Evolutionary_Algorithms_for_Scheduling_Urban_Traffic_Signals.pdf (1.984Mb)
    التاريخ
    2025-05
    المؤلف
    Lin, Zhongjie
    Gao, Kaizhou
    Duan, Peiyong
    Wu, Naiqi
    Suganthan, Ponnuthurai Nagaratnam
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    With the acceleration of urbanization, the traffic congestion issue is becoming more and more prominent in large cities. The effective scheduling of urban traffic signals becomes critical. This study proposes three novel prediction and feedback assisted evolutionary algorithms (PFAEAs) to address the urban traffic signal scheduling problem (UTSSP) with minimizing vehicle delays. First, we construct a mathematical model of UTSSP and design an improved evolutionary algorithm (EA) framework that integrates an eight-phase control strategy based on a vehicle movement relationship graph. Then, by combining a back-propagation neural network (BPNN) and meta-heuristics, we improve the prediction accuracy of the vehicle turning rate for generating high-quality initial solutions. Further, 12 problem-specific search operators (PSSOs) are designed to enhance the exploration capability of EA. Reinforcement learning (RL) algorithms, especially the Q-learning and Sarsa algorithms, are employed to select premium PSSOs dynamically for guiding the search direction of EA. Finally, for 18 cases with different scales, the proposed PFAEAs show significant advantages in reducing vehicle delays compared with the state-of-the-art algorithms. The results validate the competitiveness and practicality of the PFAEAs for UTSSP.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85219557477&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TITS.2025.3538573
    http://hdl.handle.net/10576/64886
    المجموعات
    • الابحاث المتعددة التخصصات والتصاميم االذكية [‎32‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video