• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات المتوقفة عن الصدور
  • مجلة الهندسة لجامعة قطر - [من 1988 الى 2005]
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات المتوقفة عن الصدور
  • مجلة الهندسة لجامعة قطر - [من 1988 الى 2005]
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Potential of The Co-Rotating Compressor in Gas Turbine Applications

    Thumbnail
    عرض / فتح
    06-88-1-08-fulltext.pdf (569.0Kb)
    التاريخ
    1988
    المؤلف
    Okelah, M.R.S.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The concept of co-rotating axial compressor was conceived primarily as a means of overcoming the inherent rotational speed mismatch between a fan and its driving turbine in moderate to high bypass ratio turbo-fan engines. In essence, the arrangement serves as a torque converter or "aerodynamic gear box" transferring a fraction of the energy supplied by the high pressure turbine to the compressor casing shaft via the co-rotating casing. Thus, considerable modifications in performance of gas turbine engines can be achieved. The present work examines the potential of exploiting the co-rotating compressor concept in major applications of gas turbines, among which are; turbo-fan, turbo-jet, turbo-propeller, turbo-shaft and basic industrial gas turbine engines. The paper formulates torque and power constraints for engines which show feasibility of utilizing a co-rotating compressor. It also formulates speed relationships of components. Basic analyses are carried out, critical parameters are indicated, and characteristics of performance of engine components are discussed, with due consideration of the likelihood of load variation
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/7969
    المجموعات
    • مجلة الهندسة لجامعة قطر - [من 1988 الى 2005] [‎221‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video