Show simple item record

AuthorGhafour, Fawzia Al Adbul [فرماوي محمد فرماوي]
AuthorFarmawi, M. Farmawi [فوزية العبد الغفور]
Available date2009-11-25T13:10:21Z
Publication Date2003
Publication NameJournal of the E. R. C.
CitationJournal of the E. R. C., 2003, Vol. 12, No. 23, Pages 171-208.
URIhttp://hdl.handle.net/10576/8132
Abstractتهدف الدراسة إلى تقويم برنامج دورة التأهيل التربوي الذي يقدمه مركز القياس والتقويم والتنمية المهنية بالهيئة العامة للتعليم التطبيقي والتدريب لأعضاء هيئة التدريس والتدريب (غير المؤهلين تربويا) من العاملين بكليات الهيئة ومعاهدها. تم تصميم استبانة طبقت على جميع المشاركين في برنامج هذه الدورة، وقد أسفرت نتائج الدراسة أن البرنامج، حقق نسبة إفادة عامة بلغت (حوالي 84%)، بينما بلغت أعلى نسبة إفادة من مراحل برنامج الدورة الخاصة بعملية التدريس في مرحلة التطبيق، يليها مرحلة التقويم، بينما جاء مرحلة التخطيط والإعداد في الترتيب الثالث. ووضع الدراسة مجموعة من التوصيات الثي من شأنها الارتقاء بمستوى هذه الدورة ومعالجة النواحي السلبية فيها.
Languagear
PublisherQatar University
SubjectEducation
التعليم
Titleتقويم برنامج التأهيل التربوي بالهيئة العامة للتعليم التطبيقي والتدريب في ضوء الاتجاهات العالمية الحديثة
Alternative TitleAssessment to the educational professional development programme by the Public Authority for Applied Education in View of Modern World Perspectives
TypeArticle
Pagination171-208
Issue Number23
Volume Number12
Alternative AbstractThe primary objective of this study is to evaluate the "Educational Professional Development" training course, organized by the Measurement, Evaluation, and Professional Development Center. The Unqualified course aimed at academic and training staff members whose qualifications are inadequate in the educational field. The results of the questionnaire showed that 84% of the subjects responded positively and stated that they achieved benefit from the General Course. The greatest success was in the field of application followed by field of measurement and the least was in the stage of planning. Recommendations are forwarded that aim at improving the level of the courses as well as addressing some negative aspects.
dc.accessType Open Access


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record