عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفAlsmadi, Abdalla
المؤلفAl Hajj, Ferial
تاريخ الإتاحة2009-11-25T13:39:08Z
تاريخ النشر2004
اسم المنشورJournal of Educational Sciences
الاقتباسJournal of Educational Sciences (JES), 2004, Vol. 6, No. 6, Pages 215-229.
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/8584
الملخصThis paper examined 1122 statistical tests found in 55 master theses accredited during 1995-2000 at Mu'tah University. It tried to answer two main questions: First, do researchers still relying on the level of significance (a) as the only criterion to judge the importance of relations and differences? Second, to what extent practical significance can be found along with statistical significance? Results showed that researchers do consider statistical significance as the only criterion to judge the importance of their findings. 74.33% of the statistically significant tests were having a small practical significance, and only 10.27% were of large practical significance.
اللغةen
الناشرQatar University
الموضوعMathematics
statistical significance
العنوانThe magical influence of statistical significance
العنوان البديلالتأثير السحري للدلالة الإحصائية
النوعArticle
الصفحات215-229
رقم العدد6
رقم المجلد6
المؤلفالصمادي، عبد الله
المؤلفالحاج، فريال
الموضوعالرياضيات
dc.accessType Open Access


الملفات في هذه التسجيلة

Thumbnail

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة