• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Influence of Income and Education on Saudi Dissatisfied Consumers Behaviour

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Bus-001-019-01-2016.pdf (1.567Mb)
    التاريخ
    2016-03
    المؤلف
    Badghish, Saeed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The purpose of the study is to explore the differences and similarities in post dissatisfaction behaviours between different levels of income and education among Saudi consumers. Currently few articles are available on the postdissatisfaction behaviour in growing markets, such as Arab countries despite the fact that GCC economies like the United Arab Emirates as well as Saudi Arabia are rising rapidly as their shopping background includes Western forms of retail. The sample was drawn from Saudi individuals which encountered a dissatisfying experience within a single type of retail outlet that sells electrical goods. The established survey instrument constructs considered different consumer complaint behaviour variable. Data were analysed using descriptive statistics, t-tests, Anova, and chi square analysis. The research addressed a literature gap and revealed a specific aspect of complaint behaviour which is related to income and educational levels. The quantitative study finds no differences in consumer complaint behaviour in terms of education and income levels of participants, with a single exception in the assessment for chances of success with complaint where lower educated participant is associated with higher complaining disposition.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11138
    المجموعات
    • [‎3‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video