• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EDUCATIONAL TECHNOLOGY SELF-EFFICACY BELIEFS OF STUDENT TEACHERS AT QATAR UNIVERSITY AND ITS RELATION TO THEIR PROGRAM PREPAREDNESS FOR TECHNOLOGY INTEGRATION

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Bataul Alkhateeb_OGS Approved Thesis.pdf (1.135Mb)
    التاريخ
    2019-06
    المؤلف
    ALKHATEEB, BATAUL
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The purpose of this study was to investigate the educational technology self-efficacy beliefs of student teachers at Qatar University and their relationship with students’ perceptions of teacher program preparedness. Additionally, the study looked at the effect of student teachers’ area of specialization (primary, secondary education) and their achievement level (average, high GPA) on their technology self-efficacy beliefs and their perception of program preparedness. This study utilized a 44 item questionnaire that targeted student teachers’ perception about their ability to complete educational technology tasks and their perception on three aspects of teacher program preparedness: (1) instructor’s role, (2) curriculum content, and (3) field experience. Based on previous self-efficacy measures, the scale was constructed to be aligned with the context of this study. The final scale has been reviewed for validity and reliability and values were acceptable. Data was collected from 174 participants and was analyzed using SPSS. Results indicated that student teachers possessed an average level of technology self-efficacy and they perceive that the teacher program prepared them moderately to integrate technology in their teaching. Further, student teachers in the primary level reported significantly higher self-efficacy levels than student teachers in the secondary level. Furthermore, a strong positive relationship was detected between student teachers’ technology self-efficacy beliefs and their perception about program preparedness. Technology self-efficacy can be predicted by the perceived role of the instructor and the field experience. The implications of these findings and recommendations were offered.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/11648
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎39‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video