• English
    • العربية
  • العربية
  • Login
  • QU
  • QU Library
  •  Home
  • Communities & Collections
View Item 
  •   Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • Faculty Contributions
  • College of Arts & Sciences
  • Arabic Language
  • View Item
  • Qatar University Digital Hub
  • Qatar University Institutional Repository
  • Academic
  • Faculty Contributions
  • College of Arts & Sciences
  • Arabic Language
  • View Item
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الصواتة ذات الأبعاد الثلاثة : موريس هالي وجان روجي فيرنيو

    No Thumbnail [120x130]
    Date
    2015
    Author
    حنون, مبارك
    العلوي, أحمد
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    نهدف من وراء هذا المقال إلى تقديم عرض موجز عن البنية المنطقية والصورية لنظرية الصواتة التى يبلورها المؤلفان في الوقت الحاضر وذلك بالاعتماد على أعمال سابقة في هذا المجال وبالأخص على بحثهما الخاص ( أي بالاعتماد أساسا وفي هذه الحالة» على هالى وقيرنيو 1979) . ومن شأن الملامح الأساسية لهذه النظرية أن تَفْهَمٌ فهما جيدا حينما نقارنها بنظرية النسق الصوتي للغة الإنجليزية SPE التي نشير إليهاء من الآن فصاعدا ب«النظرية المعيار» (تشومسكي وهالي 1968).
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/13547
    Collections
    • Arabic Language [‎128‎ items ]

    entitlement


    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us | Send Feedback
    Contact Us | Send Feedback | QU

     

     

    Home

    Submit your QU affiliated work

    Browse

    All of Digital Hub
      Communities & Collections Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher
    This Collection
      Publication Date Author Title Subject Type Language Publisher

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Qatar University Digital Hub is a digital collection operated and maintained by the Qatar University Library and supported by the ITS department

    Contact Us | Send Feedback
    Contact Us | Send Feedback | QU

     

     

    Video

    NoThumbnail