• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Factors Affecting Tourists Satisfaction of Jordan as a Tourism Destination

    Thumbnail
    عرض / فتح
    002-001-2011.pdf (1.421Mb)
    التاريخ
    2011-09
    المؤلف
    Khatib, Fahed S.
    Al-Ali, Rami O.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study aimed to examine the factors affecting tourist’s satisfaction of Jordan as a tourism destination. A Convenience sample of 500 tourists was selected from those who visited different Jordanian places. They asked to answer a set-scale questionnaire that measure tourist expectation and his/her perception toward destination image, emotional involvement, perceived outcome, self image and his satisfaction. Findings of the study indicated that Perceived outcomes, Jordan image and the emotional involvement had a significant impact on the tourists’satisfaction/ dissatisfaction. While self image, and perceived expectations had no influence. Furthermore, findings indicated that tourist’s satisfaction levels do not change according to gender, martial status, and education levels. But with different nationalities, ages, and monthly income the tourists had different level of satisfaction. Finally, many recommendations were recommended as follows: 1- Giving more attention to the Gulf of Aqaba and Dead Sea beaches and work on developing suitable protection and maintenance programs. 2 - Focusing on the development of promotional programs which aim to inform tourist about different festivals in Jordan. Also, spreading the festivals to all seasons of the year. 3- Increasing co-operation between tourism organizations in Jordan and other Arab countries in order to develop a good package of tourism programs at competitive prices. 4- Focusing on exploring new Foreign and Arab markets to attract tourists to visit Jordan.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/3531
    المجموعات
    • [‎5‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video