• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • مجلة القانون الدولية
  • 2013 - Volume 2013 - Issue 4
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • مجلة القانون الدولية
  • 2013 - Volume 2013 - Issue 4
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Engendering a clinic: Lessons learned from a domestic violence clinical course in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    H08-001-004-2013.pdf (310.6Kb)
    التاريخ
    2013-07
    المؤلف
    Treuthart, Mary Pat
    Rosenbaum, Stephen A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Domestic violence, a serious problem around the world, remains a hidden concern among the Islamic Gulf States. Yet signs indicate the situation is changing. A team of American lawyers and professors, responding to student initiative and the Qatari development strategy, recently initiated Qatar's first law school clinic, focusing exclusively on domestic violence. By highlighting the students' experience, this article outlines the issues involved and the problems that were encountered, and resolved, during the development of this clinic. The students first studied the issue of domestic violence, then made presentations to the larger community to raise awareness of the topic. Subsequent to a review of international law, the Qatari criminal code and model domestic violence statutes from other jurisdictions, the students drafted legislation designed to criminalize domestic violence in Qatar. Finally, they developed what they called An Action Plan to Stop Domestic Violence in Qatar. This article also explores how the clinic's work was informed by the sex-segregated educational environment, by Islamic culture at large, and by feminist and traditional interpretations of the Qur'an. The authors offer reflections on the lessons they learned and propose suggestions about how such pedagogy might proceed in future.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.5339/irl.2013.dv.1
    http://hdl.handle.net/10576/3855
    المجموعات
    • 2013 - Volume 2013 - Issue 4 [‎5‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video