• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2023)
  • Theme 2: Advances in Infrastructure Sustainability, Renovation, and Monitoring
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2023)
  • Theme 2: Advances in Infrastructure Sustainability, Renovation, and Monitoring
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Utilisation of Waste Plastics Admix with Laterite Soil for Production of Road Pavement Interlocking Blocks

    Thumbnail
    عرض / فتح
    079.pdf (938.2Kb)
    التاريخ
    2023
    المؤلف
    Yamusa , Yamusa Bello
    Liman, Mubarak L.
    Danjuma, Bilkisu
    Sani, Abubakar
    Walliyullah, Yusuf
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Plastic wastes are non-biodegradable and hence pile up in refuse dumps and streets constituting an eyesore and menace to the environment. Some of them end up in drainages and waterways where they block water passages resulting in flooding. This is in addition to the fatalities they cause to livestock and marine life that ingest them unknowingly. Globally, plastic waste proliferation has been recognized among the biggest environmental challenges mitigating the achievement of the United Nations Sustainable Development Goals (SDG). This research intends to transform the unwanted plastic wastes by mixing with laterite soil to produce road-paving interlocking blocks. Laterite soil was mixed with plastic waste at various proportions by respective weight denoted as P1 (60:40%), P2 (70:30%), and P3 (80:20%) to determine their usability as road paving material. Maximum compressive strength of 9.68, 10.40, and 6.88 N/mm2 were achieved for P1, P2, and P3 respectively, implying the P2 mix has the best strength. The paving interlocking blocks made from plastic-laterite composite registered a relatively high performance and met the minimum compressive strength required by the Nigerian Building and Road Research Institute for interlocking paving blocks deployed for non-traffic use.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/cic.2023.0079
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/46782
    المجموعات
    • Theme 2: Advances in Infrastructure Sustainability, Renovation, and Monitoring [‎68‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video