• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • معهد البحوث الاجتماعية والاقتصادية المسحية
  • الأبحاث
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    School Leadership 4.0: Are We Ready?

    Thumbnail
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Ghamrawi, Norma
    Shal, Tarek
    Ghamrawi, Najah A.R.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This study explores the relevance of Leadership 4.0 in the context of Education 4.0 for school leaders. By investigating school leaders’ knowledge and perceptions of Education 4.0, the study provides insights into their understanding and preparedness for this transformative shift. Four focus group interviews were conducted with 16 school principals from 8 countries after a webinar on Education 4.0. The findings indicate that school leaders had limited prior knowledge but were familiar with related terms. Concerns include potential impacts on physical schooling, teacher and student well-being, and educational inequalities. Despite concerns, school leaders recognized the benefits of Education 4.0, emphasizing the importance of empowering themselves and teachers with various leadership skills. Agile leadership emerged as crucial for guiding Education 4.0, focusing on crisis management, planned professional development, and leveraging collective community capacity. The study underscores the need for a paradigm shift in policy structures to enhance collaboration and co-construction of reform agendas, emphasizing the urgency of enhancing school leaders’ awareness and capacity for Education 4.0 challenges.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85183364436&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-50139-5_9
    http://hdl.handle.net/10576/54644
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎148‎ items ]
    • الأبحاث [‎291‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Balanced leadership from an Islamic perspective: Between philosophy and practice 

      Farrag, Dalia Abdelrahman; Sobh, Rana ( De Gruyter , 2023 , Book chapter)
      Research about balanced leadership has received increasing attention among academics and practitioners in an attempt to guide the practice of effective leadership. However, the concept of balanced leadership from an Islamic ...
    • Thumbnail

      QU student leadership forum on March 26 

      ( Dar Al Sharq Group , 2016 , Article)
    • Illuminating the Obscure: Teacher Leaders Confronting the Adverse Impact of Their Subject Leaders/Coordinators 

      Ghamrawi, Norma; Abu-Tineh, Abdullah; Shal, Tarek; Al-Shaboul, Yousef M.; Sellami, Abdellatif ( Taylor and Francis , 2024 , Article)
      This phenomenological inquiry investigated the often-overlooked negative aspects of subject leaders’/coordinators’ influence on teacher leadership development, utilizing semi-structured interviews with 11 teachers who ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video