• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • التخصصات الصحية
  • أبحاث التخصصات الصحية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • التخصصات الصحية
  • أبحاث التخصصات الصحية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    EXPERIENCES, PERCEPTIONS, AND RECOMMENDATIONS FOR FACULTY DEVELOPMENT PROGRAMS IN HEALTH PROFESSIONS EDUCATION: A QUALITATIVE STUDY

    Thumbnail
    التاريخ
    2024
    المؤلف
    Khan, Muhammad Junaid
    Sethi, Ahsan
    Khan, Sana
    Lajber, Mehreen
    Hayat, Zubia
    Asim, Nowshad
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: Faculty development programs (FDPs) in health profession education (HPE) impact teaching in different ways. There has been limited literature on the impact of such programs in developing countries. This qualitative study explores the experiences, perceptions, and recommendations of faculty attending these FDPs. Methods: A qualitative case study involving purposively selected public and private medical college faculty members were enrolled. Semi-structured interviews were conducted with 14 faculty members across the country. Thematic analysis was done using ATLAS. Results: The study revealed three main themes. The first, "experiences with FDPs," has three subthemes, i.e., faculty limited engagement, key areas of FDPs and the need for interactivity and collaboration. The second theme is based on "participants' perception", with two subthemes: key indicators and how teaching skills are improved and some challenges versus recommendation, as the third theme emerged from the data analysis. Conclusion: In the current context, FDPs, as experienced by medical professionals, emphasise the need for administrative facilitation, tailored and technology-driven flexible programs that foster faculty exposure, interactivity, and collaboration. The perceptions ensued in using innovative strategies within the FDPs with feedback and evaluation. However, recommendations target the national accreditation bodies or institutions and individual schools to devise training centres as per needs assessment. Future studies should develop and validate a tool based on key indicators for the proper evolution of the effectiveness of FDPs.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.55519/JAMC-01-12873
    http://hdl.handle.net/10576/60633
    المجموعات
    • أبحاث التخصصات الصحية [‎110‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video