• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • مجلة العلوم التربوية
  • 2024 - Volume 24 - Issue 2
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • مجلة العلوم التربوية
  • 2024 - Volume 24 - Issue 2
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Special Education Teachers’ Self-Efficacy and Knowledge of Learning Disabilities in inclusive Education in Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Special+Education+Teachers’+Self-Efficacy+and+Knowledge+of+Learning+Disabilities+in+inclusive+Education+in+Qatar.pdf (392.4Kb)
    التاريخ
    2024-10-29
    المؤلف
    Al-Hendawi, Maha K.
    Keller, Clayton
    Alqahwaji, Alaa
    الهنداوي, مها خليل
    كللر, كلايتون
    القهوجي, آلاء
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    It has been almost two decades since inclusive education was incorporated in Qatar’s education system, during which the country has heavily invested in enhancing its inclusive education. In this study, we examine Qatar’s inclusive education efforts through the lens of special education teachers’ self-efficacy and their knowledge of learning disabilities. We surveyed 137 teachers to determine their self-efficacy in five areas: classroom management, instructional strategies and accommodations, building relationships with students with disabilities, effects on student learning, and ability to promote acceptance among the learning community of those with disabilities. We also examined their knowledge of fundamental issues about learning disabilities in three areas: nature and characteristics, service delivery and intervention, and information sources. Although overall ratings of self-efficacy beliefs were low, scores were high for female teachers, teachers with less experience, and some younger teachers; these are promising workforce strengths which should be capitalized upon. The teachers reported some fundamental knowledge about learning disabilities, though they emphasized students’ behavioural difficulties over academic ones and saw their challenges to be more student-centred than teacher- or system-focused. In addition, their repertoires of instructional approaches were limited. Such topics should be more strongly targeted in both pre-service preparation and continuing professional development.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/jes.2024.0180
    http://hdl.handle.net/10576/61614
    المجموعات
    • 2024 - Volume 24 - Issue 2 [‎8‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video