• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السابع للشباب 2025
  • محور العلوم والهندسة والصحة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مراكز البحث
  • مركز جامعة قطر للعلماء الشباب
  • المنتدى البحثي السابع للشباب 2025
  • محور العلوم والهندسة والصحة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Energy transition: Empowering school students to achieve nonzero carbon future]

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Energy transition Empowering school students to achieve nonzero carbon future.pdf (165.7Kb)
    التاريخ
    2025
    المؤلف
    Al Farsi, Amal Saloom
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This ongoing research focuses on empowering school students to actively participate in achieving a non-zero carbon future by integrating sustainable energy topics into the educational curriculum. The study addresses the critical global movement towards renewable and sustainable energy sources, emphasizing the importance of educating the younger generation about reducing carbon emissions and adopting sustainable practices. The research problem highlights the lack of comprehensive integration of sustainable energy topics in the national curriculum, leading to insufficient environmental awareness among students. The study aims to design a curriculum that incorporates these topics across all educational stages and proposes strategies for training educators to teach these subjects effectively. The research employs a qualitative methodology with a correlational design to examine the relationships between curriculum integration, student knowledge, and attitudes towards sustainable energy. Approximately 50 school students and teachers from various schools in Oman will participate, selected through stratified random sampling. The instruments used in this ongoing research will be a questionnaire and surveys, which will be distributed to participants.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/62492
    المجموعات
    • محور العلوم والهندسة والصحة [‎80‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video