• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم التربوية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Forms of implementation and challenges of PBL in engineering education: a review of literature

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Forms of implementation and challenges of PBL in engineering education a review of literature.pdf (2.558Mb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Chen, Juebei
    Kolmos, Anette
    Du, Xiangyun
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    During the last 40 years, problem- and project-based learning (PBL) has been widely adopted in engineering education because of its expected effectiveness in developing students' professional knowledge and transferable skills. With a growing number of PBL researches and practices in engineering education, systematic or meta-analysis reviews were conducted regarding the definitions, history and development of PBL, and benefits for student learning outcomes. However, challenges in PBL implementation was little addressed in the current review works, and even less attention has been paid on how these challenges in implementation are related to the diverse PBL practices. This paper reviewed 108 research articles to explore the levels at which the currently reported PBL practice is being implemented, and what challenges in PBL practices are being addressed. This research illustrates the variety of PBL implementation at the course level, cross-course level, curriculum level, and project level. Across these four levels, similar challenges are reported at the individual level for teachers and students, as well as at the institutional level and the culture level. Recommendations on future research directions for engineering educational researchers and suggestions for engineering faculty and staff are proposed to optimise PBL curriculum design and inform future PBL implementation.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/03043797.2020.1718615
    http://hdl.handle.net/10576/63205
    المجموعات
    • العلوم التربوية [‎148‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video