• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم النفسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية التربية
  • العلوم النفسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The effect of family literacy programs on the development of children's early literacy in kindergarten settings

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0190740920308082-main.pdf (495.2Kb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Ihmeideh, Fathi
    Al-Maadadi, Fatima
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The present study was conducted to investigate the effect of family literacy programs on developing kindergarten children's early literacy skills in Qatar. Three hundred and twenty kindergarten children (166 girls and 154 boys; mean age = 4.721 years) participated in the study. The sample was divided into two groups: the experimental group with (162) children whose parents participated in family literacy programs and the control group with (158) children whose parents did not participate. For the purpose of the study, the researchers designed an early literacy test that included five literacy skills: concepts of print, phonological awareness, letter knowledge, vocabulary, and emergent writing. The children in each group were pre-tested and post-tested. The findings indicated that there were statistically significant differences between the two groups as children in the experimental group had higher scores in the early literacy test compared to the control group. Among the sample studied, boys' and girls' early literacy scores were not markedly differentiated. Furthermore, the findings indicated that there was no difference due to the interaction between group and gender. In light of these results, recommendations for establishing family literacy programs in Qatari kindergarten settings are addressed.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105462
    http://hdl.handle.net/10576/63638
    المجموعات
    • العلوم النفسية [‎124‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Nutrition Literacy of Middle School Students and Its Influencing Factors: A Cross-Sectional Study in Chongqing, China 

      Zeng, Mao; Zhu, Yuzhao; Cai, Zhengjie; Xian, Jinli; Li, Shengping; Wang, Tiankun; Shi, Zumin; Sharma, Manoj; Zhao, Yong... more authors ... less authors ( Frontiers Media , 2022 , Article)
      Nutrition literacy plays an important role in children's dietary habits and nutrition. This study aimed to analyse the status of nutrition literacy and its influencing factors amongst middle school students in Chongqing, ...
    • Thumbnail

      Financial literacy, financial development, and leverage of small firms 

      Shabeen Afsar, Basha; Bennasr, Hamdi; Goaied, Mohamed ( Elsevier , 2023 , Article)
      This study examines the relationship between financial literacy and the leverage of small firms, specifically of the legal forms, sole proprietorships, and partnerships. Using a cross-section of 73,302 firms in 22 countries, ...
    • Thumbnail

      Reflections of scientific literacy team members related to use of reading strategies 

      Cherif Ellili, Maha; Allen, Nancy Jane; Al Sabbagh, Samah ( Hamad bin Khalifa University Press (HBKU Press) , 2015 , Conference)
      The efficacy of reflection in improving teaching practices has long been recognized. Deconstructing reflective conversations provides a window into thinking; tracking changes in those conversations over time can reveal the ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video