• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات الجارية
  • دراسات في الأعمال و الاقتصاد
  • بدون عنوان
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Impact of Country of Origin on Emiratis' Perception of products: The case of the Emirate of Dubai (UAE).

    Thumbnail
    عرض / فتح
    13081401-0004-fulltext.pdf (715.8Kb)
    التاريخ
    2008-03
    المؤلف
    El Omari, Hussein Abdulla
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The main aim of this study is to investigate the impact of country of origin on Emiratis' perception of products in the Emirate of Dubai. With this issue in mind, this study was carried out in the Burjuman Shopping Centre in Dubai. To guarantee an adequate response rate an Arabic version of the hand-delivered questionnaire method of data collection was employed. Due to the non-existence of an appropriate sampling frame of the Emirates, convenience-sampling procedures were, implemented. A total of 1003 questionnaires were distributed to all parts of the Burjuman Shopping Centre, and respondents returned the completed questionnaires to a specific person in Burjuman. Of the distributed questionnaires, 348 completed questionnaires were returned and were usable in the statistical analysis. The returned number of completed questionnaires gave the researcher a response rate of 35%. The findings of this study indicated that the issue of perception of country of origin exists in the Emirate of Dubai and that this perception has a great influence on Emiratis' perception of product quality and value. Further, local and international businesses and marketers need to consider this issue when developing their marketing strategies.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/6866
    المجموعات
    • [‎5‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video