• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات المتوقفة عن الصدور
  • مجلة مركز الوثائق والدراسات الإنسانية - [من 1989 الى 2004]
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • الدوريات المتوقفة عن الصدور
  • مجلة مركز الوثائق والدراسات الإنسانية - [من 1989 الى 2004]
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The relationship between attitudes and achievemet in SL ( a case study of students at the University of Qatar)

    Thumbnail
    عرض / فتح
    The relationship between attitudes and achievement in SL.pdf (819.4Kb)
    التاريخ
    1998
    المؤلف
    Al-Buainain, Haifa
    Al-Emadi, Darwish
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Attitudes and motivation are considered important factors in Language Acquisition (LA). Learners' attitudes towards speakers ofTarget Language (TL) and the TLitselfhave been the subject of intensive research in applied linguistics and related disciplines. However, the results are not clear. Spolsky (1969), Gardner and Lambert (1972)1 ,De-klerk and Bosch (1193) and Abu-Rabia (1995) have found that integrative attitude is positively related to achievement in language proficiency. An integrative motive is employed when learners wish to integrate themselves within the culture of the second language group, to identify themselves with and become a part ofthat society. The conclusion we may draw from the studies noted above is that integrative attitudes may indeed be an important requirement for successful language learning. Moreover, some teachers and researchers have even gone so far as to claim that integrative attitude is absolutely essential for successful SLL. However, Oller et al (1977) find instrumental attitude to be the best predicator of language of proficiency in an SL setting. Lukmani (1972), and Gardner (1991) suggest that there are conditions under which instrumental motivation leads to more successful SLL than integrative motivation does. Gardner and Lambert have introduced the concept of instrumental motivation in which the learner is motivated to learn an L2 for utilitarian purposes, (e.g. furthering a career, improving social status or meeting an educational requirement). More research on the interrelationships of these factors seems to be needed.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/8396
    المجموعات
    • الأدب الإنجليزي واللسانيات [‎107‎ items ]
    • مجلة مركز الوثائق والدراسات الإنسانية - [من 1989 الى 2004] [‎180‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video