عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفKamal, W. A.
المؤلفAnwar, Anwar E. M.
تاريخ الإتاحة2009-11-25T13:07:12Z
تاريخ النشر1988
اسم المنشورEngineering Journal of Qatar University
الاقتباسEngineering Journal of Qatar University, 1988, Vol. 1, Pages 219-239.
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/8019
الملخصA proven duct flow model is used to examine the influence of the intake duct geometric and inlet flow parameters on the pressure recovery performance of intake ducts for high speed flight. The geometric parameters include: the inlet parallel pipe length, the diffuser cone angle, the length of the faired transition from the pipe to diffuser cone as well as the degree of the fairing. The inlet flow parameters examined are: the boundary layer momentum thickness, the velocity profile shape and the turbulence level. The inlet parameter values used simulate those following a normal shock wave — turbulent boundary layer interaction inside the intake duct, i.e. they simulate the conditions at the inlet to the diffuser of a supersonic intake
اللغةen
الناشرQatar University
الموضوعFluid systems
العنوانDesigning Air Intake Ducts for High Speed Flight
النوعArticle
الصفحات219-239
رقم المجلد1


الملفات في هذه التسجيلة

Thumbnail

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة