Show simple item record

AuthorAl Qaoud, Ibrahim [ابراهيم القاعود]
Available date2009-11-25T13:13:15Z
Publication Date2003
Publication NameJournal of the E. R. C.
CitationJournal of the E. R. C., 2003, Vol. 12, No. 23, Pages 209-238.
URIhttp://hdl.handle.net/10576/8221
Abstractتهدف هذه الدراسة إلى تقصي فعالية استخدام المتحف التعليمي في تحصيل طلاب الصف السابع الأساسي وتنمية الحس الإبداعي لديهم في تعلم التاريخ، وهي بذلك تسعى للإجابة عن السؤالين التاليين: 1. ما فعالية استخدام المتحف التعليمي في تحصيل طلاب الصف السابع الأساسي في تعلم التاريخ بالمقارنة مع الطريقة التقليدية؟ 2. ما فعالية استخدام المتحف التعليمي في تنمية الحس الإبداعي لدى طلاب الصف السابع الأساسي بالمقارنة مع الطريقة التقليدية؟ تكونت عينة الدراسة من مجموعتين من طلاب الصف السابع الأساسي، تعلمت الأولى عن طريق المتحف التعليمي، وتعلمت الثانية بالطريقة التقليدية، واشتملت الدراسة على آدتين الأولى اختبار التحصيل والثانية مقياس الحس الإبداعي. أشارت النتائج إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية في التحصيل لصالح طلبة المتحف، في حين لم توجد فروق دالة احصائيه بين المجموعتين على مقياس الحس الابداعي.
Languagear
PublisherQatar University
SubjectPrimary Education
التعليم الابتدائي
Titleأثر استخدام المتحف التعليمي في تحصيل طلاب الصف السابع الأساسي وتنمية الحس البداعي لديهم في تعلم التاريخ في الأردن
Alternative TitleThe efficiency of using educational museum in achievement and developing creative feeling for the basic seventh grade students learning history in Jordan
TypeArticle
Pagination209-238
Issue Number23
Alternative AbstractThis study aims at investigating the efficiency of using educational museum in achievement and at developing creative feeling for the seventh grade students; Therefore, this study seeks to answer the following two questions: 1- What is the efficiency of using educational museum in achievement of basic seventh grade students in learning history compared to the traditional method? 2- What is the efficiency of using educational museum in developing creative feeling.of the basic seventh grade students compared to the traditional method? The sample of this study consists of two groups of the basic seventh grade. The first group was taught by using museum, where as the second one was taught by the traditional method.· The instruments of this study are an achievement test and a creative feeling scale. Results indicated that there are significant differences in students achievement due to using museum, where as such differences did not exist on creative feeling scale.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record