أثر طريقة التعلم بمساعدة الحاسوب في إتقان أحكام التلاوة والتجويد لدى الطالبة الموهوبين

QSpace/Manakin Repository

أثر طريقة التعلم بمساعدة الحاسوب في إتقان أحكام التلاوة والتجويد لدى الطالبة الموهوبين

Show full item record


Title: أثر طريقة التعلم بمساعدة الحاسوب في إتقان أحكام التلاوة والتجويد لدى الطالبة الموهوبين
Author: Subhi, Taisir [تيسير صبحي يامين]; Abdullah, Ziad [زياد عبد الله]
Abstract: This study attempted to investigate the impact of Computer Assisted Learning (CAL) on gifted students' mastery of recitation and hemorisation. The study sample consisted of 115 gifted students (65 males and 50 females) from a Jordanian school for the gifted and talented in Amman Educational District. It was hypothesised that CAL would enhance students' mastery of recitation and hemorisation. The study findings extend previous research by indicating that CAL can enhance recitation and hemorisation, and gifted students viewed CAL as a powerful educational tools and that they valued the computerised opportunities offered during this experiment. Results showed that there were no significant differences in recitation and hemorisation between males and females.هدفت هذه الدراسة إلى استقصاء أثر استخدام طريقة التعلم بمساعدة .
URI: http://hdl.handle.net/10576/8564
Date: 2003

Files in this item

Files Size Format View
abstract.pdf 1.958Kb PDF View/Open
abstract.doc 20.5Kb Microsoft Word View/Open
abstract_ar.doc 20Kb Microsoft Word View/Open
0803024-0003-fulltext.pdf 1.071Mb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Search QSpace


Advanced Search

Browse

My Account