• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Tutorials-Based System to Assist Qatari Children with Special Needs

    Thumbnail
    التاريخ
    2008-04-22
    المؤلف
    Alja'am, Jihad M.
    Alsuwaidi, Haya
    Alkuwari, Noor
    Aldosari, Hamda
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The objective of this project is to develop an Arabic predictive communication system for physically disabled people with speech and language impairments who are resident at the Shafalah Qatari center for children with special needs in Doha. We aim to improve the learning and understanding skills of children with special needs. We aim to develop graphics-based and interactive tutorials. The main topics of these tutorials include: human body, transportation means, time and date, animals, food and plants. We design some intelligent puzzles to be assembled by the disabled children. Greedy algorithms will used to guide the potential users to reach a solution. The disabled children will be asked to arrange a set of simple words and phrases to form a meaningful sentence on the tutorials' topics that they learnt. The existing augmentative systems for disabled children are solely designated for western children (design, interface and contents). Thus the development of an Arabic augmentative communication system taking into consideration the culture and specificity of Qatari disabled children will be an important tool that helps them to overcome communication problems and access independently digital information.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/AICCSA.2008.4493657
    http://hdl.handle.net/10576/10504
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2429‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video