• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المحاسبة ونظم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Mobile-phone users’ attitudes towards’ mobile commerce & services in the Gulf Cooperation Council countries: Case study

    Thumbnail
    التاريخ
    2008
    المؤلف
    Manochehri, N.-N.
    AlHinai, Y.S.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    As the number of mobile phone users is growing, purchasing products and services using mobile phones and other mobile devices are also increasing. The purpose of this study was to provide the status of mobile-commerce in the Gulf Cooperation Council (GCC) countries in term of consumers' attitudes towards mobile commerce and mobile services provided by mobile operators. Oman, one of the GCC countries is used as the case study. The theoretical background of the study was drawn from Technology Acceptance Model (TAM). This study showed that there is a promising future for m-commerce in Oman as above 66 percents of respondents said that they are willing to buy products and services using their mobile phones. Security of mobile transactions and the cost of products and services are great concerns to the mobile phone users. This study provides a list of recommendations based on the result of the survey that would be of importance to the mobile industry stakeholders in Oman, GCC, and other countries with a similar economy, market and consumer characteristics. The outcome of the study would be of a particular interest to the private and public telecommunication organizations; especially those that intend to invest in m-commerce in the GCC area and other developing countries.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ICSSSM.2008.4598475
    http://hdl.handle.net/10576/10530
    المجموعات
    • المحاسبة ونظم المعلومات [‎555‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video