• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ArabicTutor: a Multimedia m-Learning Platform for Learning Arabic Spelling and Vocabulary

    Thumbnail
    التاريخ
    2012-09-17
    المؤلف
    Erradi, A.
    Al-kailani, Lubna
    Almerekhi, Hind
    Nahia, Sajeda
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Internet-enabled Mobile devices are increasingly used for enhancing the learning experience particularly for language learning. They can be exploited to allow learners to access and interact with multimedia learning resources from anywhere and at any time while offering an enhanced user experience. There are many systems for English learning such as SpellingCity.com. However there aren’t many such mobile learning tools for Arabic. In this context, this paper addresses the need to leverage mobile-supported learning to ease learning Arabic. We report the experience of designing and developing a multimedia m-Learning platform (named ArabicTutor) for interactive learning of Arabic spelling and vocabulary. It uses interactive game-like delivery methods to acquire new linguistic skills in playful manner using the capabilities of modern mobile devices with multitouch technologies. The proposed platform provides an environment of authoring Arabic learning content and delivering it to the end-users in interactive, intuitive and enjoyable way. The learning content is organized into packages that contain a list of word, the different meanings of words with example sentences and multimedia illustrations. The package also contains other related linguistic and morphological information such as parts of speech of example sentences and their diacritization.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/10869
    http://dx.doi.org/10.1109/ICMCS.2012.6320220
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2489‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video