• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Towards NLP-based Semi-automatic Preparation of Content for Language Learning using LingoSnacks m-Learning Platform

    Thumbnail
    عرض / فتح
    ICEKMT 2013-LingoSnacks.pdf (866.8Kb)
    التاريخ
    2013-04-04
    المؤلف
    Erradi, Abdelkarim
    Hind, Almerekhi
    Sajeda, Nahia
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Vocabulary growth is an important element for language learning but it requires repeated and varied exposure to the new words and their usage in different context. However preparing suitable learning content for effective language learning remains a challenging and time-consuming task. This paper reports the experience of designing and developing a m-Learning platform (named LingoSnacks) for semi-automatic preparation of content for language learning using Natural Language Processing (NLP) services. LingoSnacks Authoring Tools provide an environment of assisted authoring of learning content and delivering it to the learner in game-like interactive learning activities. Empirical testing results from teachers who used LingoSnacks indicate that the participants were able to ease their lessons preparation tasks. Also the resulting learning packages helped learners in vocabulary acquisition as the number of new vocabulary that they can recognize, recall and retain was significantly higher that participants who just used conventional lessons in a classroom.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/10885
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video