• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ePBL: Design and implementation of a Problem-based Learning environment

    Thumbnail
    التاريخ
    2013-03
    المؤلف
    Ali, Zeyad
    Samaka, Mohammed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Problem-based Learning (PBL) has been utilized by educators for almost half a century as a powerful and engaging student-centered pedagogy. PBL has also been employed across a wide range of disciplines and areas in education primarily medical, engineering, and business. The pedagogy that has been practiced for decades using the traditional face-to-face activities largely benefited from all the online technologies in empowering the learners in a non-classical structure. Computer technologies were exploited by researcher and educators at different capacities in order to add a value to PBL. Online implementations ranged from using basic communication tools to building fully-fledged systems and websites. Several research projects succeeded in building comprehensive, feature-rich, PBL-tailored learning environments. On the other hand, some implementation were either partially useful or inherently deficient. Although many attempts achieved attractive results, they either ended up unused or unsupported by the institution. The reasons in many cases were purely technical and not related to the suitability of the environment to the pedagogy. This paper describes the need, design, and implementation of a conceptual model to allow students to effectively collaborate using a customizable framework for PBL courses. In this paper, we present ePBL , an online environment for PBL suitable for educational institutions at any level. We also share our experiences and recommendations for developing similar pedagogy-specific solutions. We also describe the details of implementing and testing of ePBL at Qatar University. Analysis of students activities along with their feedbacks is also detailed in this paper.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/EduCon.2013.6530260
    http://hdl.handle.net/10576/10955
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2429‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Machine Learning for Healthcare Wearable Devices: The Big Picture 

      Sabry, Farida; Eltaras, Tamer; Labda, Wadha; Alzoubi, Khawla; Malluhi, Qutaibah ( John Wiley and Sons Inc , 2022 , Article Review)
      Using artificial intelligence and machine learning techniques in healthcare applications has been actively researched over the last few years. It holds promising opportunities as it is used to track human activities and ...
    • Thumbnail

      A cooperative Q-learning approach for distributed resource allocation in multi-user femtocell networks 

      Saad H.; Mohamed A.; El Batt T. ( Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. , 2016 , Conference)
      This paper studies distributed interference management for femtocells that share the same frequency band with macrocells. We propose a multi-agent learning technique based on distributed Q-learning, called subcarrier-based ...
    • Thumbnail

      A cooperative Q-learning approach for online power allocation in femtocell networks 

      Saad H.; Mohamed A.; Elbatt T. ( IEEE , 2013 , Conference)
      In this paper, we address the problem of distributed interference management of cognitive femtocells that share the same frequency range with macrocells using distributed multiagent Q-learning. We formulate and solve three ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video