• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • علوم الرياضة (pre 2023)
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • علوم الرياضة (pre 2023)
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Ratings of perceived exertion misclassify intensities for sedentary older adults during graded cycling test: Effect of supramaximal high-intensity interval training

    Thumbnail
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Jabbour G.
    Majed L.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The present study aims (1) to evaluate ratings of perceived exertion (RPE) and corresponding intensities during a maximal graded cycling test and (2) to determine the effects of 6 weeks of supramaximal cycling exercise (SCE) intervention on RPE and associated physiological factors in young and older sedentary groups. Two healthy groups of 17 young adults [average (SD) age: 26.2 (2.4) year] and 13 older adults [average (SD) age: 54.5 (2.3) year] completed a 6-week SCE intervention on an ergocycle. Physiological values and RPE were collected across stages corresponding to ventilator thresholds 1 (VT1) and 2 (VT2) of the graded cycling test and 10 min following the end of test and during the six bouts of SCE. The relative intensity for both VT1 and VT2 were also objectively calculated based on the percent of maximal heart rate %HRmax and peak oxygen consumption %V?O2peak. Before SCE intervention, RPE values were significantly higher for the older group compared to younger at VT1 [p < 0.01] and VT2 [p < 0.01], although both groups were working at similar relative intensities (%V?O2). After 6 weeks of SCE, the older group's perceived effort values were normalized to the actual estimated ones and were similar to those observed in younger individuals. The intervention elicited physiological changes at rest and submaximal intensities, while no improvements were noted for both groups in aerobic fitness (i.e., V?O2peak). For both groups, RPE decreases with SCE at 10 min following graded test correlated significantly to V?O2 (r = 0.61, p < 0.01). Our study revealed that the initial over-estimation of the exertion levels found for the older sedentary group at the tested submaximal intensities was no longer present after 6 weeks of SCE training, therefore matching RPE values of the young group and those estimated by %HRmax and %V?O2peak methods. Therefore, combining the RPE method with other commonly used methods of estimating exercise intensity is highly recommended for sedentary older adults to suitably monitor the exercise intensity.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.3389/fphys.2018.01505
    http://hdl.handle.net/10576/13003
    المجموعات
    • علوم الرياضة (pre 2023) [‎206‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video