• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الشؤون الدولية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الشؤون الدولية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Modeling ground access mode choice behavior for Hamad International Airport in the 2022 FIFA World Cup city, Doha, Qatar

    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0969699718301509-main.pdf (787.8Kb)
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Zaidan, Esmat
    Abulibdeh, Ammar
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The Hamad International Airport (HIA) in Doha, Qatar is the only international airport operating in the country. The airport was officially opened in 2014 to function as the engine of the country's economic growth. Due to the anticipated high passenger demand of this airport, especially to account for the 2022 FIFA World Cup and in support of Qatar National Vision (2030), it is important to analyze, model, and evaluate the current and future airport ground access and traveler's modal choice. As such, the aim of this study is to analyze the current HIA ground access mode choice characteristics and users, examine the importance of introducing the Doha Metro to airport mode choice, and identify the preference of air travelers for this new mode. A revealed- and stated preference face-to face interview survey was conducted at the airport to collect data related to trip and user characteristics. Quantitative and qualitative methods were used to analyze the data. Binary logit mode was used to the current access mode choice, and a multinomial logit model was used to model the future access mode choice after introducing the Doha Metro. The models results showed that current and future access mode choice is significantly affected by the trip and socioeconomic characteristics of the HIA users.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jairtraman.2018.08.007
    http://hdl.handle.net/10576/13080
    المجموعات
    • الشؤون الدولية [‎163‎ items ]
    • أبحاث كأس العالم 2022 [‎164‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video