• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Virtual Reality Glove for Falconry

    Thumbnail
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Al-Hathal T.
    Fetais N.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This project is a virtual reality based game. Basically it's about hunting pray-using different types of falcons. And the main idea behind this project is to give more knowledge to the player about a cultural game in more fun way, also we want this game to be for all ages above 18 years old less then 18 years old and for girls, and this can be done with collaboration with Qatari Society of Algannas. The game can help those who want to try hunting with falcons and practicing the real professional techniques by using advanced technologies, with the appropriate professional tools used by the falconers. The two main hardware platforms are the glove and feeding bag, where the movement of the glove should be detected virtually. Also the glove should be modified to exert pressure and weight on the player's hand (depending on the falcon's type). The player should illusory feel the real sensation of a falcon standing on his/her hand. And the role of the feeding bag is to cover the falcon's prey to make it think that it ate the whole pray so it can continue hunting. The objective of this project is to make the student familiar with the research culture principles and skills, to investigate the traditional hunting sport, and to keep our heritage using new technology.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/COMAPP.2018.8460398
    http://hdl.handle.net/10576/13151
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2429‎ items ]
    • الذكاء المعلوماتي [‎98‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video