• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإعلام وعلم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإعلام وعلم المعلومات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    News consumption through SNS platforms: Extended motivational model

    Thumbnail
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Ahmed I.S.Y.
    Idid S.A.
    Ahmad Z.A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The emergence of new media technologies has redefined how people, particularly the youth, are exposed to the news. Social networking sites (SNS), in particular, have widely changed the manner in which news is consumed. SNS platforms have emerged as news sources where people engage in several activities such as sharing, commenting and discussing news with peers, acquaintances and family members. Thus, drawing on the extended version of the motivational model, this study attempts to determine contributing factors. Using a stratified random sampling procedure, this study compiles a sample from leading higher education institutions in a Sub-Saharan African country. The data are then analysed using a structural equation modelling technique with SmartPLS software and the both the validity and reliability indexes are reported. The findings suggest that students attitude towards news consumption (ATT) via SNS platforms is influenced directly by perceived usefulness (PU), perceived enjoyment (PE) and subjective norms (SN) and indirectly by PE and SN factors. In addition, PU and PE are positively predicted by SN. Furthermore, ATT directly predicts SNS news consumption (SNC), while PU, PE and SN indirectly contribute to SNC. ? Media Watch.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.15655/mw/2018/v9i1/49280
    http://hdl.handle.net/10576/13860
    المجموعات
    • الإعلام وعلم المعلومات [‎78‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video