عرض بسيط للتسجيلة

المؤلفHalabi O.
المؤلفAbou El-Seoud M.S.
المؤلفGeroimenko V.
تاريخ الإتاحة2020-04-06T10:38:17Z
تاريخ النشر2018
اسم المنشورAdvances in Intelligent Systems and Computing
المصدرScopus
الرقم المعياري الدولي للكتاب21945357
معرّف المصادر الموحدhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-73204-6_4
معرّف المصادر الموحدhttp://hdl.handle.net/10576/13872
الملخصThis paper presents a new approach for delivering the project component in introductory engineering course. The approach is based on using 3D modeling software to create the prototype of the product. Furthermore, immersive VR display were utilized to enable the students to explore and inspect their design in different stages and discover the problems in the design. The approach enabled the students to get perception of their design and interact with the model from different angle and navigate around which gave them closer look at the design that usually impossible using the traditional 2D display. The results showed that the VR approach increased the attainment of the students in the project. ? 2018, Springer International Publishing AG.
اللغةen
الناشرSpringer Verlag
الموضوعImmersive education
Project-based learning
Virtual reality
العنوانTeaching design project in introductory engineering course using 3D modeling and immersive virtual reality
النوعConference Paper
الصفحات27-36
رقم المجلد716


الملفات في هذه التسجيلة

الملفاتالحجمالصيغةالعرض

لا توجد ملفات لها صلة بهذه التسجيلة.

هذه التسجيلة تظهر في المجموعات التالية

عرض بسيط للتسجيلة