• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • علوم وهندسة الحاسب
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    How to Bring a Graduate Program Closer to Employers? Needs?: A Case Study in Qatar University in the Field of IT

    Thumbnail
    التاريخ
    2018
    المؤلف
    Veillard L.
    Tralongo S.
    Galli C.
    Bouras A.
    Le Nir M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Since the mid of the 1990s, Qatar is engaged in an economic diversification strategy to move away from an economy strongly based on gas and oil. The national authorities consider that high-quality education, especially at the tertiary level, is absolutely essential to succeed in this strategy. Despite of repeated reforms since the middle of the nineties, there are still some important difficulties in the Qatari higher education system, and especially in Qatar University (QU), the main national university. One of them is related to academic programs not really preparing students for professional integration. The Pro-Skima project aims at finding possible pedagogical modifications of the curriculum of the Master of Science in Computing of QU, to better meet the needs of highly skilled workers in the IT professional sector in Qatar. Part of this project is a sociological study of the main characteristics of the existing curriculum of this master program. Results highlight a curriculum based on an Anglo-Saxon model. In this model, several internal and external accreditation institutions have a strong influence on any evolution of the curriculum. They put different constraints that give little space to discuss more flexibly with local employers in order to change the curriculum. Further developments of the project consist in finding what could be some concrete solutions to overcome these difficulties and bring the curriculum closer to employers needs. On possibility is to experiment a curriculum that includes more workplace learning periods.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-73210-7_22
    http://hdl.handle.net/10576/13883
    المجموعات
    • علوم وهندسة الحاسب [‎2428‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video