• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الرياضيات والإحصاء والفيزياء
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الرياضيات والإحصاء والفيزياء
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Validation of the Arabic version of the Social Communication Questionnaire

    Thumbnail
    عرض / فتح
    1362361318816065.pdf (188.0Kb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Aldosari M.
    Fombonne E.
    Aldhalaan H.
    Ouda M.
    Elhag S.
    Alshammari H.
    Ghazal I.
    Alsaleh A.
    Alqadoumi T.
    Thomson R.
    Al Khasawneh M.
    Tolefat M.
    Alshaban F.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Validated screening and diagnostic tools for autism spectrum disorder for use in Arabic-speaking individuals are scarce. This study validated the Arabic version of the Social Communication Questionnaire. The total study sample included 206 children with autism spectrum disorder and 206 typically developing children (73.8% male; mean age: 8.5 (standard deviation = 2.6) years). The mean Social Communication Questionnaire total score was significantly higher in autism spectrum disorder children than in typically developing children (p < 0.0001). Scores on the three Social Communication Questionnaire subscales also differed significantly between the groups (p < 0.001). Of the 39 items, 37 were endorsed significantly more often in the autism spectrum disorder group. The total Social Communication Questionnaire score did not vary by age or gender. Internal consistency was excellent (alpha = 0.92). In the receiver operating characteristic analysis, the area under the curve for the total score showed excellent discrimination between autism spectrum disorder and typically developing children (area under the curve = 0.95; 95% confidence interval: 0.93–0.97). The areas under the curve for the scale subscores were 0.923 (95% confidence interval: 0.898–0.949) for the social interaction score, 0.872 (95% confidence interval: 0.838–0.905) for the communication score, and 0.856 (95% confidence interval: 0.819–0.893) for the repetitive behaviors score. The findings support the use of the Arabic Social Communication Questionnaire to successfully differentiate children with clinically diagnosed autism spectrum disorder using the established cutoff value for the English version.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/1362361318816065
    http://hdl.handle.net/10576/14176
    المجموعات
    • الرياضيات والإحصاء والفيزياء [‎786‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video