• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة الضيوف
  • كلية الآداب والعلوم
  • العلوم الاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة الضيوف
  • كلية الآداب والعلوم
  • العلوم الاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The impact of self-conscious emotions on willingness to pay for sustainable products

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Elsantil Y.
    Hamza E.A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: This paper seeks to explore the effect of emotions on sustainable purchasing in Arab countries, mainly Qatar and Egypt. Design/methodology/approach: The current investigation will empirically examine the effects of self-conscious emotions (private and public) on consumers' green purchasing behavior and test whether these actions are mediated by the following emotions: Empathy, pride, and guilt. An online self-report survey was employed to collect data from 234 students and faculty members who are affiliated with Qatar University (Qatar) and Tanta University (Egypt). A Confirmatory Factor Analysis (CFA) was used to determine what factors directly and indirectly influence one's Willingness To Pay (WTP) for sustainable products. Findings: The results showed that private self-consciousness was significantly related to feelings of pride, while public self-consciousness was more closely associated with empathy. Feelings of guilt and pride were more likely to encourage participants to pay greater for sustainable products and services. Originality/value: The link between emotions and sustainable purchasing remains novel in Arab countries. Previous research has found that having ethical awareness toward sustainable purchasing does not amount to purchasing green products. This will be the first study to explore the impact emotions can have on sustainable purchasing.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.18510/hssr.2019.729
    http://hdl.handle.net/10576/14252
    المجموعات
    • العلوم الاجتماعية [‎2‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video